Dinsdag 20 aug.  Montmédy - Varennes.  60 km.

20 augustus 2013 - Varennes-en-Argonne, Frankrijk

Na een koude nacht en een klein ontbijt komt er vlak voor ons vertrek een rijdende bakker de camping op scheuren, wat een mazzel. We laten de Ardennen achter ons en het landschap verandert van bomen en bos in een glooiende velden met voornamelijk graan. Inmiddels schijnt de zon en belooft het een prachtige zomerdag te worden.  De prachtige gouden velden zijn een lust voor het oog. Vele graanvelden zijn al geoogst en grote ronde balen stro staan massaal verspreid over de immens grote velden. Het is evenwel ook vandaag flink klimmen maar de heuvels zijn minder stijl en langer zodat je beter in je ritme komt en de spieren bij de afdalingen meer op adem kunnen komen. Op anderhalve auto en een fietser na komen we niemand tegen en het  is overweldigend om de stilte te ontmoeten. Dat is nou waar we het voor doen, in een woord fantastisch. We brengen een bezoek aan de grootste Amerikaanse  begraafplaats in Europa uit de eerste Wereldoorlog, zo indrukwekkend en onvoorstelbaar. Rond 16:00 bereiken we de camping in Varennes een eenvoudige maar leuke camping, lekkere douches, overdekte picknik tafel en.........een supermarkt in de buurt. Morgen dus voldoende ontbijt voor een nieuw avontuur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Moeder Bets:
    20 augustus 2013
    Jullie leggen heel wat kilometertjes af zo.Genieten van de mooie natuur is heel belangrijk.Hou vol en groetjes van moeder.
  2. George en Yvonne:
    20 augustus 2013
    Twee verhalen op één dag, wat worden we verwend! Fijn, dat jullie ondanks de ontberingen zo nu en dan (een lekker ontbijtje..) zo genieten. Bij de foto's kon ik geen opmerking meer plaatsen, vanwege alle reacties die op dat moment geplaatst werden. Zo zie je maar hoe blij we allemaal zijn met de verhalen van jullie avonturen.
  3. Karin & Erik:
    21 augustus 2013
    Nu op weg naar de velden met zonnebloemen onder die prachtige blauwe hemel. Het is volgens mij topweer en ik hoop dat de wind nog steeds in de rug is. Beetje hulp is nooit weg.
    groetjes
  4. Karin & Erik:
    21 augustus 2013
    Zo op naar de champagnestreek, rechts van je, ha ha, wie weet krijgen jullie er nog een vleugje van mee. Wind in de rug, op naar de velden met zonnebloemen onder de blauwe hemel. Het leven is mooi!!
  5. Elly Nat-Bolding:
    21 augustus 2013
    Jongens ik bewonder jullie doorzettingsvermogen,petje af!gister is Inge hier gekomen gaat morgen weer weg,heel gezellig.heel veel goed weer gewenst en sterke benen,Elly.